Ga de zon in!

Ga de zon in!

De meeste gevallen van depressie komen voor in de dagen met het minste zonlicht. Dat is geen toeval, de kracht van de zon op je lichaam wordt vaak onderschat. Neem je tablet mee naar buiten en lees deze vijf tips in het zonlicht! 1. Zonlicht stimuleert de productie van vitamine D dankzij de UV-straling die wordt aangemaakt vanuit je cholesterol. 2. Ook binnen een kantooromgeving is zonlicht van belang. Het reguleert de biologische klok waardoor je overdag meer energie hebt en in de avond beter in slaap kunt komen. 3. Zonlicht kan de bloeddruk verlagen waarmee hypertensie wordt voorkomen. Dit is deels gerelateerd aan vitamine D maar zonlicht heeft meer effect dan alleen vitamine D. 4. Zonlicht is niet alleen goed voor je lichaam, maar ook voor de geest. Je voelt je beter met voldoende zonlicht op jouw lichaam, veel mensen met chronische pijn voelen zich beter als ze veel tijd in de zon doorbrengen. 5. Als je overgevoelig bent voor zonlicht kun je als alternatief kiezen voor lichttherapie waarbij de schadelijke eigenschappen van zonlicht gefilterd worden. Dan mis je wel het natuurlijke effect van    de buitenlucht.zonOm ervoor te zorgen dat je veilig van zonlicht kunt genieten is het wel aan te raden om niet altijd in de felle zon te zitten, breng ook tijd door in de schaduw. Smeer je daarnaast in met zonnebrandcrème, de factor is overigens minder belangrijk dan de hoeveelheid. De meeste mensen smeren veel te weinig crème op de huid. Blokker de slechte straling van de zon en geniet van de helende effecten die de zon te bieden heeft.
Reactie plaatsen